milik siapa hati ini..part 11

Sejak pertemuan mereka yang lepas, mereka sering keali bertengkar atas perkara-perkara yang remeh. Kadang kala penat dibuat Thakif dengan perngai keanak-anakan Qistina, yang setiap kali merajuk akan ditutup handphone nya agar dia tidak boleh dihubungi langsung. Kadang kala Thakif merasakan apa lah kesalahan yang telah dilakukan olehnya sampai begini sekali Qistina lakukan terhadap dirinya. Namun Thakif tetap matang untuk menilai dan terus bersabar dengan perangai kekasihnya yang makin hari makin menjadi-jadi perangai nya.
Pada Thakif, Qistina sering mencari salahnya sewaktu dia sedang bekerja, seolah-olah Qistina langsung tidak memahami tugasnya sebagai seorang anggota tentera yang bekerja tidak tentu masa, tiap kali bergaduh soal inilah yang sering Qistina ungkitkan, tiada masa untuknya. Ahhh kadang kala Thakif terlalu penat untuk melayan karenah Qistina. Akhirnya dia hanya akan berdiam diri dan buat-buat tidak dengar sahaja apabila dimarahi Qistina. Kadangkala hatinya juga perlukan perhatian Qistina, agar dia cuba menerima pekerjaannya yang satu ini. Thakif sedar pekerjaan sebagai seorang tentera ini memang ditentang keras oleh Qistina dan juga keluarga Qistina. Inipun setelah Qistina bercerita kepada ibunya tentang pekerjaan Thakif. Baginya, dia akan cuba apa yang termampu untuk menarik perhatian keluarga Qistina suatu hari nanti.
Hari ini genap tiga tahun mereka berkenalan, dan hari-hari berlalu adakalanya indah, dan adakalanya bagaikan mendung yang berlalu dan akan kembali cerah. Dalam sifat keanakan Qistina, jauh disudut hatinya perasaan sayang nya pada Thakif makin membuak-buak, setiap hari kata-kata dan madah cinta akan diberikan kepada Thakif sebagai bekalan sehari-hari. Qistina mula bertolak ansur dengan pekerjaan Thakif, dia mula menerima seadanya pekerjaan Thakif itu, dia mula untuk menghargai Thakif seadanya, biarlah dia mengalah dalam hal ini, mungkin dah terlalu lama Thakif memendam perasaan, dia mula untuk belajar mencintai,menghargai dan bertolak ansur pada Thakif. Baginya sekarang dunia nya hanyalah Thakif, Thakifla matahari yang menyinar setiap pagi dalam diriny, Thakif la bulan baginya kala gelap gelita, Thakif lah semangat, segalanya berpaksi kan Thakif. Tapi kadangkala Thakif tidak menyedarinya, mungkin kerana sifatnya yang kasar dan selalu bersuara lantang apabila berkata-kata dengan Thakif. Dia sanagt mencintai Thakif, namun jarak sering menjadi halangan mereka.


                                                                                                                Tamat bahagian 11…

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

milik siapa hati ini...part 10

“Kau jaga diri ye selama 6 bulan pemergian aku ke kem latihan nanti”… mereka sempat berjumpa untuk terakhir kali sebelum Thakif ke kem untuk menjalani latihan sebagai seorang askar. Enam bulan yang terpaksa dilalui oleh Qistina seumpama enam tahun pemergian Thakif. Tanpa SMS, telefon,surat..dan apa2 talian komunikasi yang tidak memungkinkan mereka untuk berbicara melepaskan kerinduan.
Selama enam bulan inilah, telah mengajar perasaan Qistina untuk rindu,cinta kan Thakif. Setiap hari yang berlalu pasti ada satu memo kecil yang akan ditulisnya untuk Thakif apabila tamat latihan nanti. Sebuah diari yang menceritakan saat2 penantian nya untuk Thakif, dan bermacam2 lagi perkara yang di lakukan untuk diberi pada Thakif, untuk membuktikan cinta nya pada Thakif telah bertunas selama ini tanpa disedari. Memang betul kata orang, bila didepan mata x dhihargai, bila tiada baru tercari-cari. Inilah yang diibaratkan pada Qistina, dia sedar selama ini dialah yang terlalu ego, tidak langsung mahu mengalah dengan Thakif, semua yang dia buat adalah betul. Bersifat keanak-anakan.
Tiap kali rindu Qistina akan membaca surat2 yang diberikan oleh Thakif sebelum pemergian nya. Tiap kali dia baca, akan gugurlah airmata yang menjadi pendamai nya ketika ini. Baginya, Thakif adalah segala-galanya waktu ini, dan dia berjanji akan member sepenuh perhatian pada Thakif selepas Thakif pulang dari latihan.
Selepas enam bulan penantian nya berakhirnya, dia tidak sabar berjumpa Thakif. Thakif makin kurus, mungkin terlalu tertekan dengan latihan, dan bila Thakif bertemu Qistina, keadaan nya x seperti dulu, Qistina makin berisi..Thakif sangat terkejut dengan penampilan Qistina yang seratus peratus berubah. Tak seperti dulu, langsing dan menawan di matanya, tapi tidak kali ini. Ahhh perasaan aku je ni…hatinya berkata dan dia menolak jauh pandangan bruuk itu, lalu dia mendapatkan semula kekasih hati nya yang selepas enam bulan ditinggalkan. Qistina mendapatkan Thakif dan mencium tangan Thakif sambil ditemani air jernih di mata,tanda terharu bercampur gembira, ya dia sangat merindui kekasihnya yang satu ini, ingin sahaja dia menangis melihat keadaan Thakif yang makin susut dan cengkung. Ya Allah…beratnya dugaanMu padanya, kau murahkan rezki nya dan berkatilah usahanya demi keluarga yang disayayangi….
“Akif…kau rindu aku tak selama kau di kem..?”
“mestilah aku rindukan kau….kenapa kau Tanya lagi soalan yang kau dah tahu…?”
“alaaaa……aku sengaja nak dengar dari mulut kau tu…”
“ehh…kenapa kau makin sihat..??selalunya kalau rindu mesti tak lalu makan..aku tengok kau makin sihat je…kau ada lelaki lain yer..??”
“isshhh kau ni….kesitu pulak….aku setia dengan kau….ermmm aku tahu aku da gemok sekarang ni…aku tak tau kenapa,naik dengan mendadak sangat…aku minta maaf..”
“dah la Im,lupakan saja…aku harap benda ni takkan lama dan berpanjangan…aku tak mahu bakal isteri aku ni gemuk…nanti aku fikirkan caranya”
“ermmm….”
Tersentap hati Qistina apabila Thakif berkata sedemikian, mengapa sekarang isu ini harus diperbesarkan, adakah orang yang berbadan besar tak boleh bercinta? Tak boleh nak bahagia? Ya Allah…salahkah aku kalau aku gemuk…???

                                                                                                                                Tamat bahagian 10


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

assalamualaikum....

salam jumaat...hari ni penuh dengan rasa yang berbaur-baur..xtau lah knape kan...tp kan arini ak nk cerita la cket pasal pertunangan aku pada 11/08/2013 yang lalu..

tunang...??ape maksud tunag...?nthla..kadang-kadang terfikir..betul ke tindakan yang aku ambil ni...huhuhu..tp last ak nekad juga untuk memberi jawapan utk hubgan ak dan die yang da makn tahun hmpir 4 tahun ni...

plan pye plan..kitorg tunag ni simple je...xde beria sgt..beli barang pon yang murah-murah je pon..xdela yang branded2 sgt..almaklumlah...gaji aku ni bkan lah banyak sgt pon..so ikot kemampuan je la..

lagipon ak n die bahagi kan ape barang yang kami ptt beli..lg mudah kan..so xdela sorg ni ungkit beli ape, yang sorag tu plak ungkit beli ape kan...hehe

gubahan aku plak simple je..yela da org tgan jenis xkretip..apekan daya...buat jela..wlwpon simple..tp ak agak puas ati la juge...ok la...xnk ckp pnjag..ak nk showoff cket ape yang ak gubahkan artu..simple but nice..ececececehhhh malu plak... ^_^

~~~bunga rampai~~~

~~~baju melayu & songkok~~~

~~~sejadah & kain pelekat~~~

~~~belt & purse~~~

~~~jam~~~

~~~towel~~~

~~~al-Quran~~~

~~~coklat~~~

~~~buah-buahan~~~

~~~bahulu~~~

~~~perfume~~~

~~~kasut~~~

~~~pulut kuning~~~

summary nye...huhu

aku la plak nk interprem..ngeee~~

pelamin simple je...




ni hntaran dr belah laki...

k tu je nk share kali ni...byeeee....~~~~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

milik siapa hati ini..part9



Sudah hampir dua tahun hubungan mereka. Meskipun ada sedikit keraguan tentang cinta Qistina pada Thakif, namun ditepis nya jauh2.  Satu hari Thakif membuat keputusan untuk membawa Qistina pulang ke rumahnya di Melaka, untuk diperkenalkan pada keluarganya.
Qistina menerima pelawaan itu dengan hati yang terbuka. Baginya inilah pertama kali dia bertemu dengan keluarga Thakif, wlaupun cintanya masih diragui, namun dia cuba untuk belajar menerima Thakif dalam hidup nya.
Pertama kali dating ke Melaka menemui keluarga Thakif memang seronok. Kerana ibu nya sangat2 peramah dan baik hati. Qistina memg sangat selesa dengan keadaan ini. Baginya ini lah penglaman pertama dlam hidup nya bila berjumpa dengan bakal mertua..
Selain dari itu, Qistina juga sempat berjumpa dengan makcik2 dan nenek Thakif. Semuanya dapt menerima Qistina. Dan ini meyakinkan lagi Thakif untuk mendirikan rumah tangga dengan Qistina selepas Qistina tamat pelajarannya lagi setahun.
Sayang dan cinta untuk Qistina bagaikan laut yang tidak bertepi. Tiap kali dia akan mengubah puisi buat insane yang paling disayanginya. Dia tak mahu kehilangan Qistina walau sesaat pun dalam hidup nya. Baginya Qistina adalah sinar dalam hidupnya, yang menerangi kegelapan hari2 nya.
Qistina lah pembakar semangat nya untuk terus berusaha yang terbaik demi masa mereka. Dan takdir pun sudah menulis yang dia juga akan membuat satu keputusan yang tidak Qistina jangkakan..
“im..aku dapat tawaran jadi askar..” keputusan yang Thakif ambil sangat2 mengejutkan Qistina, dia tidak percaya dengan apa yang di dengari nya.
“apa….???”
“ye im..aku penah pergi interview untuk masok askar tanpa pengetahuan kau selama ni. Aku mintak maaf im..ini semua untuk mase depan keluarga aku..aku terpaksa ambil peluang nie..aku xda pendidikan tinggi macam kau.aku xtau kerja lain yang boleh bagi jaminan pada aku..aku terpaksa im..untuk bantu ibu dan adik2 aku..aku mintak maaf mengecewakan kau…”
Tersedu-sedu Qistina bila mendengar apa yang diucapkan oleh Thakif. Dia sangat tidak menyangka yang Thakif tidak mempedulikan perasaan nya. Thakif menolak tepi keinginannya. Mengapa jalan ini yang Thakif pilih…?? Qistina terpunduk sedih.
“aku mintak maaf im….aku sayangkan kau..” rintih Thakif


                                                                                                                                  Tamat bahagian 9 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

azam taun baru...

assalamualikum...

lame nye draft ni ak simpan..xde idea la tu..semedang xde idea kn...xpe2..bnde bley setel okey la...ok la...da nk abis pon kn blan feb ni...tp ak rase nk jgak cite pasal azam...

azam..azam..azam...bkn azam ank pkcik din tu..no..no..no...tp ni azam yang slalu kite dok buat dr kite kcik dlu..yg cikgu dok tye la tiap awal tahun...dlu2..klo tye pasal azam msti jwab..nk berjaya dlm hdup..nk lulus exam spm..nk jd ank yg baik pada mak abah...nk jd baik la...nk berubah la..n bla..bla..bla...

tp makin da mengkat dewasa ni...azam kite mula la berubah cket..bak kte org,makin matang gtu..hehehe..pada ak azam ni ikut jgak..kdg2 kite reka azam konon nk same ngn org len yg konon nye berjaya smpaikan jgak azam die taun tersebut...kdg tu kite wt azam nk npk kn yg kite ni pon ade xdela kolot sgt kn smpai xde azam...n etc pye niat la azam tu..

pd aku..azam ak snag je...biar simple...jgn nk complicated sgt..yela bkn ape..kdag azam beria-ria..payah plak nk capai kan..mcm taun 2013..azam ak ade 3...ape die tu..???jeng..jeng..jeng...

1. nk beli kereta
2. nk tunang
3. nk tukar keje lain

ok..azam yg no 1 & 2 da berjaya...hoyeeeeaahhhh....cume no 3 tu...aduhai...susah la...bkn xusaha tau uolls...tp..nth la..nk kte xde sijil..alhamdulillah..ade je..mgkn la xbgus sgt kn..tp ok la jgak..ckup makan..da tahap iq ak ni xbrape nk bgus mcm org len..nk wt cne...xpela...usaha la utk tahun 2014...

ok2...2014 plak..da azam yg nk tukar keje xdpt..kte c/f la tuan ni kan...da la jd 2 plak azam ak taun ni...ingt kan nk satu je...ape lg kawen la...so..scra short cut nye azam utk 2014 ni..

1. nak tukar keje
2. nak kawen la ape lg...

okay..yg no 2 npk sgt mcm gedik nye mlampau..hehe xpe la..nk wt cne pon..umur da 26 pon..da tua da...klo mbe ak yg len da kwen n ade ank da pon...ak ni bru nk berangkak tukar alam lain..hehe terkial-kial kn..xpela..da jodoh Allah ttp kan...nk wt cne..redha...ade hkmah tu...

dah la uolls...ni jela entry pasal azam...moga Allah permudahkan jalan untuk aku capai 2 azam di atas..amin...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

comeback

assalamualaikum....

lamenye rase xmenulis kt blog ni ade dlm 2 taun kot...da besawang dah ni haish...hehehe...kadang bkan ape...keinginan nak menaip tu mmg la ade..idea pon kekadag ade kan..tp tula...nak bkk lappy tu kdg mlas bnor pon...nk masok pic la bgai...sume la mlas pendek kate nye..tu yang xnulis tu... (baget ade org nk bce n tggu,tp ade kesah..blog ni pon saje suke2 ak nk tulis) 

banyak sgt nk cite...tp xtau dr mane...wlpon xde org nk bace bloig ak..tp ak xamik port pon bnde ni..asal ak rase ak nk  share kt blog ak..untuk mase akn dtg..kot la ank cucu cicik ak nk bce kn..hehe ataupon ak ke yg nk bce..mne la tau ak ilang ingatan ke mc dlm drama melayu tu..atleast ade sumthing pasal ak dlm ni..

lpas abis stdy dr uitm taun 01/2012 ak keje di ipoh..kt acctg firm..boley la keje ctu..xdela bgus sgt..bos pon xok sbnrnye..nti klo ade mase ak cite la pasal bos ak ni..apepon da dkat 2 taun la ak bertahan kt ctu..
nyway..skg ak da tunang..nti ak wt entry len pasal tunag eh..hehe..nk share cket pic2 hantaran..haha excited nye..n insyaallah bln 9 ni ak kwen..klo xde aral la kan...

ahhhh xcited nye nk tulis kt blog ni..idea byak..tp nk susun cite tu..adei...xpe2..nti ak ade mase ak tulis lg k...untuk arini..ni jela ak nk tulis...nk layan industan la plak kan...




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments