milik siapa hati ini..part9



Sudah hampir dua tahun hubungan mereka. Meskipun ada sedikit keraguan tentang cinta Qistina pada Thakif, namun ditepis nya jauh2.  Satu hari Thakif membuat keputusan untuk membawa Qistina pulang ke rumahnya di Melaka, untuk diperkenalkan pada keluarganya.
Qistina menerima pelawaan itu dengan hati yang terbuka. Baginya inilah pertama kali dia bertemu dengan keluarga Thakif, wlaupun cintanya masih diragui, namun dia cuba untuk belajar menerima Thakif dalam hidup nya.
Pertama kali dating ke Melaka menemui keluarga Thakif memang seronok. Kerana ibu nya sangat2 peramah dan baik hati. Qistina memg sangat selesa dengan keadaan ini. Baginya ini lah penglaman pertama dlam hidup nya bila berjumpa dengan bakal mertua..
Selain dari itu, Qistina juga sempat berjumpa dengan makcik2 dan nenek Thakif. Semuanya dapt menerima Qistina. Dan ini meyakinkan lagi Thakif untuk mendirikan rumah tangga dengan Qistina selepas Qistina tamat pelajarannya lagi setahun.
Sayang dan cinta untuk Qistina bagaikan laut yang tidak bertepi. Tiap kali dia akan mengubah puisi buat insane yang paling disayanginya. Dia tak mahu kehilangan Qistina walau sesaat pun dalam hidup nya. Baginya Qistina adalah sinar dalam hidupnya, yang menerangi kegelapan hari2 nya.
Qistina lah pembakar semangat nya untuk terus berusaha yang terbaik demi masa mereka. Dan takdir pun sudah menulis yang dia juga akan membuat satu keputusan yang tidak Qistina jangkakan..
“im..aku dapat tawaran jadi askar..” keputusan yang Thakif ambil sangat2 mengejutkan Qistina, dia tidak percaya dengan apa yang di dengari nya.
“apa….???”
“ye im..aku penah pergi interview untuk masok askar tanpa pengetahuan kau selama ni. Aku mintak maaf im..ini semua untuk mase depan keluarga aku..aku terpaksa ambil peluang nie..aku xda pendidikan tinggi macam kau.aku xtau kerja lain yang boleh bagi jaminan pada aku..aku terpaksa im..untuk bantu ibu dan adik2 aku..aku mintak maaf mengecewakan kau…”
Tersedu-sedu Qistina bila mendengar apa yang diucapkan oleh Thakif. Dia sangat tidak menyangka yang Thakif tidak mempedulikan perasaan nya. Thakif menolak tepi keinginannya. Mengapa jalan ini yang Thakif pilih…?? Qistina terpunduk sedih.
“aku mintak maaf im….aku sayangkan kau..” rintih Thakif


                                                                                                                                  Tamat bahagian 9 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments:

Post a Comment