milik siapa hati ini......(part 7)


Sesampai di tempat reunion..pandangan Thakif terus melilau untuk mencari Qistina, kekasih hatinya…tapi x juga kelihatan.. terus dia mendail nombor Qistina.
“im..ko katne skg nie??dr td aku cri kau..xjumpe pun…?”
“owhhh akif..aku dlm bilik nie..bru lpas solat la..sori ye..aku kuar skrg jga..rindu aku yer..hehe” sempat lagi Qistina menyakat Thakif…xsedar yang dirinya telah melukakan hati Thakif..
Mereka berjumpa di restoran. Hati Thakif berbunga gembira..hilang sudah rasa marah+penat nya sbentar td selepas melihat Qistina di depan mata.
“hai sayang..” ucap Qistina lalu bersalam dengan Thakif sebagai tanda hormat nya..
“akif..aku xboley lame tau..byak lagi kerja lain aku nak buat…aku mntak maaf sgat2 yer…kau da daftar ker??kalo blom ko p la daftar dekat member kite 2…p2..ko p la rehat dlm bilik dulu yer…aku memg btoi2 bz skg nie..xley nk teman kan kau…ok jumpe nanti yer..”
Belom sempat Thakif meluahkan rindu..Qistina terus berlalu pergi…namun dalam hatinya sangat faham dengan kesibukan Qistina untuk majlis reunion ini..lalu Thakif terus beredar masok ke bilik untuk berehat.
Malam itu adalah kemuncak bagi mereka semua.. dan waktu inilah saat2 yang paling bermakna bg Qistina dan juga AJK2 yang lain… tiba2 pandangan Qistina teralih pada sepasang kekasih yang sedang asyik bermesra…hatinya tidak keruan melihat pasangan itu…dia terus terdiam..hilang sudah semangat nya malam itu…terus dia berlari…dan terduduk di atas padang rumput yang menghijau…dia menangis dan terus teresak2 menangis bagaikan budak kecil yang terjatuh..hatinya sakit…remuk redam…gelisah..dan bermacam2 lagi perasaan yang bercampur baur…ahhhh hatinya merintih pedih….
Ya…pasangan yang dilihat nya sebentar tadi adalah Danial dan Auni…pedih hatinya bila melihat kemesraan mereka. Dia tidak dapat menipu dirinya…dia masih lagi menyimpan perasaan yang mendalam pada Danial. Masakan dia boleh lupa, cinta pertama yang pernah hadir dlama hidup nya…meskipun dia sedar dia telah menduakan perasaan pada Thakif, tapi..dia tidak tahu bagaimana cara untuk menghilangkan perasaan cinta pada Danial.
“iman….” Tiba2 seseorang memegang bahu nya lembut..
“akif….aku mintak maaf…aku xdapt lupakan Danial..aku tipu perasaan aki sndiri..aku tipu kau..aku mintak maaf…mintak maaf…” luah Qistina…tanpa disedari…..
“iman..ni aku..Danial…”
Tersentap jantung Qistina apabila lelaki itu memberitahu namanya…..
                                                                                                                                        Tamat bahagian 7

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments:

Post a Comment